Pakora

Standaard

Ik baseerde me op het recept van Manjula.
Wij aten deze met komkommer-raita en een slaatje.

Nodig

  • 1,5 cup kikkererwtenbloem
  • 1 tl korianderzaad, gemalen
  • 1 tl komijnzaadjes, geroosterd en gemalen
  • 2 rode chilipepers
  • 2 tl korianderpoeder
  • wat fijngehakte munt
  • 1 tl zout
  • 3/4 cup water
  • groenten (ik nam bloemkool, courgette en aubergine)
  • olie om te frituren
Bereiding
Meng alle droge ingrediënten.

Voeg de chilipeper en het water toe. Op het laatste doe je de munt erbij.

Snijd de groenten in schijfjes en doe ze in het mengsel. Vanaf de olie warm genoeg is frituur je de pakora’s.
Wij aten er een slaatje bij en komkommer raita.

Eén reactie Volgende »

  1. Pingback: Wat eten jullie vanavond? - Pagina 495

  2. “Voeg de chilipeper, water en water toe”? Bedoel je iets anders i.p.v. dat tweede water?
    En frituurt dat mengsel wel gemakkelijk? Of is het mengsel eerder een stevige dikke brij?

  3. Dat was een foutje, er stond 1x water teveel. Ik heb het aangepast.
    Het frituurt gemakkelijk, alleen vond ik het niet zo handig om het mengsel aan mijn groenten te laten kleven. Op dat filmpje zag dat er makkelijker uit.

Plaats een reactie