Chola (Chana Masala)

Standaard

Ik baseerde me op het gerecht van Manjula. Ik voegde enkel nog een courgette, look toe en yoghurt. De yoghurt voegde ik enkel toe omdat ik er per ongeluk teveel chili had ingedaan en het te pikant was, hihi.

Ingrediënten

  • 1 blik kikkererwten, afgespoeld & uitgelekt
  • 0,5 courgette, in blokjes gesneden
  • 3 el yoghurt
  • 3 el olie
  • 2 tenen look
  • 1 tl komijnzaad
  • 1 el kikkererwtenbloem
  • 1 grote tomaat
  • gember
  • 1 groene chili
  • 2 tl korianderpoeder
  • 1/2 tl kurkuma
  • 1 tl zout
  • 1/4 tl garam masala
  • 1 tl koriander, gehakt

Bereiding

Mix de tomaten met de groene chili, look en gember.
Verhit olie in een pot en voeg de komijnzaadjes toe. Wanneer de komijnzaadjes kraken, voeg je de kikkererwtenbloem toe. Roer een minuutje. Voeg nu de tomatenpuree toe, korianderpoeder, kurkuma, chilipoeder en laat het enkele minuten koken.
Wanneer de pasta van de olie gescheiden wordt, voeg  je de kikkererwten toe. Voeg water toe (1/2 cup, of naar wens) en laat het even koken.

Duw de kikkererwten wat plat en voeg de courgette toe.

Voeg de garam masala, yoghurt en koriander toe en laat het nog een minuutje koken.
Wij aten het met rode roti. Ik had ook nog een restje van de aardappel curry en dat pasta er ook goed bij.

Plaats een reactie